Liečba bolesti Achillovej šľachy pomocou injekcie kyseliny hyalurónovej pod ultrazvukovou kontrolou je moderná a účinná terapeutická metóda, ktorá poskytuje cielenú úľavu od bolesti a podporuje hojenie. Achillova šľacha je najväčšia a najsilnejšia šľacha v ľudskom tele, ktorá spája lýtkové svaly s pätovou kosťou. Zranenia alebo chronické preťaženie tejto šľachy môžu viesť k zápalu a bolesti, čo výrazne ovplyvňuje mobilitu a kvalitu života pacienta.

Ultrazvukom asistovaná injekcia umožňuje lekárovi presne zamerať postihnutú oblasť a bezpečne aplikovať liečivo priamo do alebo okolo šľachy. Tento prístup minimalizuje riziko poškodenia okolitých tkanív a zvyšuje účinnosť liečby.

Procedúra začína tým, že pacient leží v pohodlnej polohe s vystretou nohou. Lekár nanesie na kožu ultrazvukový gél, ktorý zlepšuje prenos ultrazvukových vĺn. Pomocou ultrazvukovej sondy lokalizuje Achillovu šľachu a identifikuje oblasť zápalu alebo poškodenia. Potom, pod nepretržitou ultrazvukovou kontrolou, zavedie jemnú ihlu do postihnutej oblasti a aplikuje kyselinu hyalurónovú.

Kyselina hyalurónová je známa svojimi mazacími a tlmiacimi vlastnosťami, ktoré pomáhajú znižovať trenie a tlak v postihnutej šľache. Jej aplikácia zlepšuje hydratáciu tkaniva, podporuje regeneráciu a zmierňuje bolesť. Tento prístup je obzvlášť užitočný pre pacientov s chronickým zápalom Achillovej šľachy, kde konvenčné liečby ako fyzioterapia alebo nesteroidné protizápalové lieky nemusia byť dostatočne účinné.

Výhody tejto techniky zahŕňajú vysokú presnosť a bezpečnosť procedúry, minimalizované riziko komplikácií a rýchlu rekonvalescenciu. Pacienti zvyčajne pociťujú len minimálnu bolesť počas zákroku a môžu sa rýchlo vrátiť k bežným aktivitám s výrazne zníženou bolesťou.

Okrem liečby bolesti Achillovej šľachy je táto metóda účinná aj pri riešení problémov ako Haglundova deformita a horná ostroha pätovej kosti. Haglundova deformita je kostný výrastok na zadnej strane pätovej kosti, ktorý môže dráždiť Achillovu šľachu a spôsobiť bolesť a zápal. Horná ostroha pätovej kosti je kostný výrastok na hornej časti pätovej kosti, ktorý môže spôsobovať podobné problémy. Injekcia kyseliny hyalurónovej pod ultrazvukovou kontrolou pomáha znižovať zápal a zmierňovať bolesť spojenú s týmito stavmi, čím podporuje celkové zlepšenie funkčnosti chodidla a kvality života pacienta.

Liečba bolesti Achillovej šľachy, Haglundovej deformity a hornej ostrohy pätovej kosti injekciou kyseliny hyalurónovej pod ultrazvukovou kontrolou predstavuje efektívny a bezpečný prístup, ktorý prináša úľavu od bolesti a podporuje hojenie. Táto inovatívna metóda poskytuje pacientom s chronickými problémami Achillovej šľachy a pätovej kosti novú nádej na zlepšenie kvality života a návrat k aktívnemu životnému štýlu.